Naar Etosha

2 december 2018 - Nationaal park Etosha, Namibië

Vanmorgen hebben we eerst een Himbadorp naast de lodge bezocht. Dat leverde gemengde gevoelens op. De Himba's zijn een nomadisch volk, maar we kregen sterk de indruk dat dit dorp meer een soort museumfunctie had dan dat het helemaal echt was. Maar misschien vergissen we ons... Hoe dan ook, het was leuk om in het dorp rond te lopen, te spelen met de kinderen en te horen hoe deze mensen leven. Maar het blijft toch een beetje aapjes kijken en dat bedoelen we absoluut niet respectloos. Kortom, we voelden ons wat ongemakkelijk en waren blij toen we weer in de bus zaten.
Dit keer betrof het een betrekkelijk korte rit van ruim 200 km over een weg die grotendeels uit "teerplakkie" (asfalt) bestond. Na een stop om nog wat te lunchen in Outjo (spreek uit: oetjoe) kwamen we aan in een lodge in de buurt van Etosha National Park.
Met onze eigen bus hebben we vanmiddag een gamedrive gedaan. Het nadeel daarvan is dat de bus zich moet houden aan de grote, doorgaande wegen. Desondanks hebben we veel dieren gezien: koedoe, springbokken, giraffen, olifanten, jakhalzen, zebra's, gnoes en als kers op de taart leeuwen met een welp. Prachtig!!!
Morgen gaan we de hele dag een gamedrive maken in fourwheeljeeps. Die kunnen ook op de kleinere paden komen. Heel benieuwd wat we daar gaan zien...