Gamedrive in Etosha N. P.

3 december 2018 - Etosha, Namibië

Eén van de hoogtepunten van deze rondreis: een gamedrive in Etosha National Park. 's Morgens werden we om 5.10 uur gewekt, om 6.00 uur ontbijt en om 6.30 uur in onze bus richting het wildpark. Om 7.00 uur stapten we in een fourwheeldrive voor een hele dag rondtoeren in Etosha. Aanvankelijk was het nog wat fris, maar na een uurtje begon de warmte van de zon zich al te doen voelen. We hebben heel veel dieren gezien, maar het absolute hoogtepunt was toch wel een groepje van vier leeuwinnen met drie welpen, waarvan er eentje regelmatig door de moeder werd rondgedragen. De meeste dieren zagen we in de ochtenduren. 's Middags liep de temperatuur op tot 42 graden en dan liggen de meeste dieren in de schaduw onder een boom of een struik en zijn ze lastig te spotten. We hebben toch schitterende foto's kunnen maken, die we, zodra we thuis zijn, op dit blog zullen zetten. Een ander hoogtepunt was het spotten van twee hyena's, die midden op de weg in een waterplas lagen te badderen. Na een lunchstop in Halali, een van de plekken waar je kunt kamperen, zijn we weer teruggereden naar Okaukuejo, ook al een campingsite in het park. Vlak voordat we daar waren zagen we de eerste en enige olifant van vandaag. Wat we verder gezien hebben? De foto's spreken, denken wij, voor zich. Al met al een schitterende ervaring.