Ho Chi Minh City

1 februari 2020 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Ho Chi Minh City (HCMC) moet je ervaren. Wat een stad is dat! Na een lange vlucht naar Hong Kong en een overstap naar HCMC kwamen we behoorlijk verreisd aan in Vietnam. Onderweg hadden we al een aantal mensen ontmoet die ook deel uitmaken van onze groepsreis en op het vliegveld van HCMC volgde de kennismaking met de overige deelnemers en met Arno, de reisleider. Die stelde voor om vanmiddag meteen met de hele groep fietstaxi's te huren om op die manier een aantal markten en tempels in de Chinese wijk Cho Lon te gaan bekijken. Wat een onvergetelijke ervaring was dat! De stad is een enorme heksenketel van brommers, scooters, auto's, voetgangers en dus ook fietstaxi's. Toch hebben we ons geen moment onveilig gevoeld, want het lijkt wel of iedereen rekening houdt met elkaar. En Cho Lon is absoluut een ervaring die je moet meemaken: markten met heel veel kippen, eenden, vissen, schelpdieren, maar ook met ongelooflijk veel groente, bloemen en vruchten, het een nog exotischer dan het ander. We hebben een paar prachtige boeddhistische tempels bezocht, waar iedereen welkom is, maar waar de Vietnamezen ook hun voorvaderen vereren. Indrukwekkend om te zien. Vanavond gaan we met de groep gezellig eten in de buurt. Volgens Arno is het eten in Vietnam vreselijk lekker. Dat gaan we dus uitproberen. We hebben een flink aantal foto's gemaakt, maar of we die via de telefoon op het blog kunnen krijgen... Dat gaan we binnenkort uitproberen.