Naar huis

5 december 2018 - Windhoek, Namibië

5 december, Sinterklaasfeest dus, maar voor ons een dag om afscheid te nemen en weer naar huis te gaan. Na het ontbijt zijn we richting Windhoek gereden. Nog even een korte koffiestop gemaakt in Okahandja en daarna door naar Windhoek. Daar hebben we nog even het craftcentre bezocht, een soort markt waar lokale ambachtslieden hun waren verkopen en soms ook maken. Het voordeel is dat je hier echt Namibische souvenirs kunt kopen en niet souvenirs die "made in China" zijn.
Daarna was het toch echt zover dat we naar het vliegveld moesten. Elwin wilde dezelfde dag nog naar de Zuid-Afrikaanse grens rijden, daar overnachten in zijn bus en vervolgens doorrijden naar zijn woonplaats Paarl. Hij was intussen twee en een halve maand op reis geweest; logisch dat hij zijn vrouw en kinderen wel weer eens wilde zien.
De hectiek op het vliegveld was groot, want het blijkt dat de KLM-vluchten (en echt alleen de KLM-vluchten!!) twee keer een bagagecontrole krijgen. En ook de douaneformaliteiten gaan niet al te snel, dus we hadden onze tijd hard nodig. Onze reisleidster Annelize zou na ons terugvliegen richting Kaapstad en gelukkig had zij na haar eigen incheck nog tijd om afscheid van ons te nemen. Ons vliegtuig vertrok mooi op tijd (rond half zes 's middags) en na een nachtvlucht met nog een tussenstop in Luanda (Angola) landden we rond 4.45 uur op Schiphol.