Kiel (D) - Winschoten (NL)

18 augustus 2017 - Winschoten, Nederland

Na een rustige nacht, wel met wat schommelingen, opgestaan en ontbeten. We hebben een groot deel van de dag lekker lezend doorgebracht in een van de barretjes van het schip. Buiten was het grauw en guur, maar binnen was het goed uit te houden.

Rond kwart voor vier legde de boot aan in Kiel en omdat wij als een van de laatsten erop waren gegaan, reden we er nu als een van de eersten af.

Maar in Kiel ging het al direct mis: de snelweg naar Hamburg was afgesloten en natuurlijk namen wij precies de verkeerde omleiding. Uiteindelijk zijn we naar de oostkant van Kiel gereden, hebben daar de rondweg opgezocht en kwamen tenslotte weer terecht op de snelweg naar Hamburg.

Dat er in Duitsland veel aan de snelwegen wordt gewerkt, was ons wel bekend. Maar het leek wel of wij langs een groot deel van die opknapwerkzaamheden onze weg moesten vinden. Kortom, we liepen behoorlijk vertraging op door allerlei files en snelheidsbeperkingen. Voorbij Hamburg gegeten in een wegrestaurant en daarna spoorslags doorgereden naar Winschoten, waar wij rond kwart over negen aankwamen. Gezellig om Wil en Ineke weer te zien en natuurlijk was Cayou verschrikkelijk blij om ons weer te zien.

Morgen haken we de caravan weer achter de auto voor het laatste ritje, naar Egmond aan Zee.