Weer op pad

16 november 2018 - Egmond Aan Zee, Nederland

Nog een paar dagen en dan is het zover: dan gaan we een rondreis maken door Namibië. Eerst vliegen we naar de hoofdstad Windhoek, met een tussenstop in Luanda, de hoofdstad van Angola. Vanuit Windhoek gaan we eerst naar het zuiden, naar de Kalahari woestijn. Vervolgens naar Fish River Canyon en vandaar door naar de kustplaatsen Lüderitz en Swakopmund in het westen. Daarna richting het noorden, waar Etosha National Park ongetwijfeld een hoogtepunt gaat worden. Via het Waterberg Plateau zakken we uiteindelijk weer af naar de luchthaven bij Windhoek.

Onze reis is een door de ANWB georganiseerde groepsreis, waaraan 19 personen deelnemen, inclusief wijzelf. Het land is ons onbekend, hoewel we al wel in Zuid-Afrika zijn geweest, waarvan Namibië jarenlang deel heeft uitgemaakt. We zijn heel erg benieuwd naar dit land, dat in het verleden een Duitse kolonie was en waarover we hele mooie verhalen hebben gehoord. We hopen kennis te maken met de diverse bevolkingsgroepen die wonen in Namibië. En natuurlijk hopen wij te genieten van het prachtige (woestijn)landschap en van het planten- en dierenleven in Namibië.

Een paar excursies zijn al geboekt, maar daar zullen er ongetwijfeld nog wel een paar bijkomen. We hopen de thuisblijvers via dit blog op de hoogte te houden, maar of we elke dag de beschikking hebben over internetfaciliteiten is nog even de vraag. Ook zijn we benieuwd of het lukt om foto's te uploaden, want we nemen geen laptop mee, alleen onze telefoon. Maar mocht het uploaden van foto's niet direct lukken, dan zullen we die, zodra we weer thuis zijn, alsnog toevoegen.