Terug naar Hong Kong

20 februari 2020 - Hong Kong Int Airport, China

We zijn weer terug waar we begonnen: op de luchthaven van Hong Kong. Zoals al eerder gemeld is onze vlucht van Hanoi naar Hong Kong vervroegd vanwege het coronavirus. De vliegtuigen van Cathay Pacific zijn niet meer vol te krijgen en dus voegen ze verschillende vluchten samen. Ons vliegtuig bevatte passagiers van 4 of 5 verschillende vluchten. Het gevolg is dat we een overstaptijd van 11,5 uur hebben. Als compensatie mogen we gebruik maken van de businesslounge en dat is heel relaxed! Er zijn heerlijke stoelen, er zijn bedden voor als je wil slapen en je mag net zo veel eten en drinken als je wil; alles is gratis, zelfs de cocktails!

Omdat we zo'n extreem lange overstaptijd hebben, hebben we een stempel op onze boardingpas gekregen, zodat we ongehinderd het vliegveld op kunnen en weer kunnen terugkeren naar de lounge.

Bij aankomst op de luchthaven werd onze temperatuur opgenomen. Niemand had koorts, ook Evelien niet. Zij is gelukkig weer helemaal opgeknapt na haar griepaanval.

Het vliegveld van Hongkong staat helemaal vol met vliegtuigen die niet vertrekken. In de vertrek- en aankomsthallen is het, zeker voor Hong Kong, heel rustig. We zijn benieuwd hoe vol ons vliegtuig vanavond is. We verwachten dat het half leeg zal zijn. Toch een rare gewaarwording... En dan weer richting Schiphol. De warme kleding is paraat...