Plonzen in de Dordogne

3 augustus 2022 - Saint-Rabier, Frankrijk

Kilometerstand: 5914 km

Vandaag hebben we heel gezellig met het gezin van Saskia en Martijn gekanood op de Dordogne. Voor ons betekende dat: vroeg opstaan, want we moesten om 9.00 uur in Castelnaud-la-Chapelle zijn voor het uitdelen van de boten en de verdere materialen.

We hadden gekozen voor een tocht in twee kano's: een voor de dames en een voor de mannen. Om 10.15 uur werden we met de kano's afgezet in Carsac, 20 kilometer stroomopwaarts van Castelnaud-la-Chapelle. Dat afzetten gebeurde toevalligerwijs bij het strandje van camping "Le Rocher de la Cave". En laat dat nou precies de allereerste camping zijn, waar wij 36 jaar geleden onze Franse vakanties begonnen! Leuk om dat weer terug te zien!

We hebben een aantal stops onderweg gemaakt: om te ontbijten en om de inwendige mens ook verder te versterken. Er is heel wat afgeplonsd in de Dordogne, en niet alleen door Bram en Iris. De tocht was prachtig. We passeerden het kasteel van Montfort, allerlei grote rotspartijen en als kers op de taart was er het dorpje La Roque Gageac. Dat laatste dorp is gedeeltelijk tegen en zelfs in de rotsen gebouwd. Schitterend!

Om 15.30 uur zaten de twintig kilometer erop. We vonden dat we onze dorst - het was tenslotte 39 graden! - wel mochten lessen op een terrasje. Daarna zijn we naar de camping van Saskia en Martijn gereden en ook daar hebben we nog gezellig met elkaar gezeten en lekker gedoucht.

Een gezamenlijke maaltijd in het restaurant in het dorpje besloot deze fantastische dag.