Riga (LV)

15 augustus 2017 - Riga, Letland

Vandaag scheen de zon uitbundig en dus was het een prima dag om Riga lopend te verkennen. Eerst even een beetje uitgeslapen en gedoucht en daarna met de tram de stad in gereden. We zijn eerst naar de markthallen gegaan. Dat zijn vijf grote hallen, waar een flink deel van de bevolking hun boodschappen doet. Er is een hal met alleen vlees, een hal met vis, een hal met kaas en andere eetbare zaken en ook veel kleding.

Daarna zijn we de stad in gelopen. Onze medereizigers, die we ook al in de markthallen hadden ontmoet, zagen we weer toen we koffie wilden gaan drinken. Dat hebben we dus gezamenlijk gedaan.

Daarna hebben we een stadswandeling gemaakt door het oude centrum. Erg mooi, met veel oude gebouwen. Vervolgens naar de nieuwe stad gelopen en een groot winkelcentrum in gegaan. Die nieuwe stad vonden wij een stuk ongezelliger dan de oude. Alleen een wijk met prachtige jugendstilgebouwen was absoluut de moeite waard.

Daarna weer terug gelopen naar de oude stad, waar we in een Italiaans restaurant hebben gegeten. Tenslotte terug gelopen naar het hotel en gezellig nog wat gedronken. We hebben heel veel foto's gemaakt; die spreken eigenlijk wel voor zich...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl