Van "lekker warm" naar "bloedheet"

1 augustus 2022 - Souillac, Frankrijk

Kilometerstand: 5695 km

Vandaag hebben we de laatste etappe van onze ANWB-reis gereden: van Bagnères-de- Bigorre naar Souillac.

Eerst hebben we in het dalletje van de Lesponne nog een paar foto's gemaakt. Wat was dat een heerlijke plek: rustig en prachtig in de natuur.

Omdat we "binnendoor" wilden rijden, hadden we op de navigatie de optie "tolwegen vermijden" aangezet. En die functie bleek prima te werken, want we hebben inderdaad geen tolwegen gereden. Maar echt binnendoor ging de route ook niet, want de navigatie stuurde ons zo dicht mogelijk langs de tolweg, zodat we toch via Toulouse en Montauban in Souillac kwamen. Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het wel een mooie route was, met af en toe een stukje snelweg als dat geen tolweg was.

Langs een van die snelwegen hebben we koffie gedronken. En daar kwamen we prompt medereizigers tegen. Er zijn nog acht andere stellen die tegelijk met ons deze reis doen en er begint zo langzamerhand een aardig groepsgevoel te ontstaan. Maar morgen gaat ieder weer zijn eigen weg... Van één stel hebben we vandaag al afscheid genomen, omdat zij het laatste hotel niet gaan benutten.

In Souillac is het bloedheet: 35 graden en de komende dagen wordt het nog warmer!! Morgen gaan we Saskia en Martijn opzoeken in Castelnaud-la-Chapelle, een kilometer of 35 van hier. Daarna vertrekken we naar de bovenloop van de Vézère, waar we voor drie nachten een appartementje hebben geregeld.

Maar eerst zullen we vanavond en morgenochtend afscheid nemen van onze medereizigers. Het was een heel gezellige groep!