Karlstad (S) - Stockholm (S)

5 augustus 2017 - Stockholm, Zweden

Na het ontbijt zijn we nog heel even Karlstad in gegaan om nog een beetje te shoppen. Daarna zijn we het schiereiland onder Karlstad opgereden om nog iets te zien van het Vänernmeer, het op twee na grootste meer van Europa. Vervolgens hebben we de E18 genomen richting Örebro, waar we koffie hebben gedronken. Örebro bleek een heel leuk provinciestadje te zijn met een gezellig centrum en een mooi slot. Jammer dat het halverwege begon te regenen, terwijl wij de paraplu's in de auto hadden gelaten...

We hebben onze weg vervolgd en nog even in Arboga gekeken, omdat wij meenden gezien te hebben dat daar een mooi oud centrum zou zijn. Dat viel echter een beetje tegen en dus zijn we snel doorgereden richting Stockholm. Onderweg kregen we te maken met een stevige regenbui en omdat het zoab hier nog niet overal is neergelegd was het oppassen geblazen tijdens het rijden. Er bleef namelijk best veel water op het wegdek staan. Na een korte tankstop in Södertalje reden we via de E4/E20 Stockholm binnen. Gelukkig was het weer droog geworden. Vlak voor het centrum liet de tom-tom het, net als in Oslo, afweten. Blijkbaar is er de afgelopen jaren ook hier veel veranderd in het wegennet. We doken een tunnel in en die bleek kilometers lang te zijn. We hadden geen idee meer waar we zaten, toen we er eindelijk uitreden. Omdat er een bord "Tallinn" stond en omdat ons hotel aan de veerhaven ligt hebben we die richting maar gevolgd. En wat bleek? We kwamen keurig netjes bij ons hotel voor de komende twee nachten uit!. We kijken vanuit onze kamer op de twaalfde verdieping op de haven, waar de veerboten naar Finland, Tallinn en Riga vertrekken.

We hebben gegeten in het hotel. Het buffet bleek prima te zijn. We hebben buskaartjes gekocht, waarmee we morgen naar het centrum van Stockholm hopen te gaan.