Winschoten - Sabro (DK)

26 juli 2017 - Sabro, Denemarken

Na het ontbijt hebben we rond 9.00 uur afscheid genomen van Wil, Ineke en Cayou en zijn we echt begonnen aan onze reis. Vanaf Winschoten hebben we de snelwegen gevolgd langs Oldenburg, Bremen en Hamburg. Na Hamburg zijn we richting Itzenhoe gereden, om zodoende de wegwerkzaamheden ten noorden van Hamburg te ontlopen. We kwamen echter direct na de afslag terecht in een file van 5 km, wegens wegwerkzaamheden. Ook daar dus... Bij Itzenhoe zijn we richting Rendsburg gaan rijden en vlak voor die plaats hebben we weer de snelweg richting Denemarken genomen. Een mooie route, dwars door Sleeswijk Holstein.

Na de gebruikelijke file voor de Deense grens en een late lunchstop vlak voor Aabenraa, heerlijk in de zon bij zo'n 26 graden, zijn we uiteindelijk rond half vijf in Sabro aangekomen. Hotel Sabro Kro is een oud, maar heel fraai hotel. Het plaatsje zelf is een doods plaatsje waar niets te beleven valt, maar wel met een mooi wit kerkje.

Een bezoekje aan de plaatselijke REMA-super leverde lekkere etenswaar op, waarmee we gepicknickt hebben op onze kamer. 's Avonds nog even een wandeling gemaakt door Sabro om het kerkje te fotograferen en het eten te laten zakken.