Sabro (DK) - Hirtshals (DK)

27 juli 2017 - Hirtshals, Denemarken

Na een uitstekend ontbijt in ons hotel zijn we vertrokken om in Aarhus te kijken. Wij wilden naar de Gammle By, een mooi openluchtmuseum. Omdat het droog was, besloten we de paraplu in de auto te laten en dat bleek geen goed idee. Tijdens onze wandeling langs leuke oude huisjes begon het te miezeren. En die miezer ging weldra over in een stevige regen, waarvan je behoorlijk nat werd. Gelukkig waren er veel gebouwen waar je naar binnen kon, maar toch...

De man die gratis plastic poncho's uitdeelde was dan ook zeer welkom. Je ziet er niet uit, maar je blijft wel droog.

Daarna naar het zeer gezellige centrum van Aarhus gereden, waar het toch weer droog werd. Heerlijk door de stad gestruind en lekker koffie gedronken op een terrasje langs de rivier.

Daarna op naar Hirtshals, waar de boot naar Bergen vertrekt. Onderweg nog even een buitje, maar verder bleef het droog. Hirtshals is een echt havenplaatsje, waar veel verkeer de overtocht maakt naar een Noorse haven. Ook de boot naar de Faeröer eilanden en IJsland vertrekt hiervandaan. Omdat we nog tijd over hadden, hebben we even in het centrum gekeken en dat bleek eigenlijk best wel gezellig te zijn, met leuke winkeltjes en een hoop toeristen. Daarna op naar de boot. Inchecken ging vlotjes en rond half acht reden we de boot in. Onze hut is niet al te groot, maar we hebben wel een eigen badkamer en het ziet er allemaal schoon uit.

Gegeten hebben we in een van de restaurants aan boord: dagmenu met een biertje. En nu maar hopen op een schommelvrij nachtje...