Rustdag in Van Hai

5 februari 2020 - Phan Rang–Tháp Chàm, Vietnam

Vandaag hadden we een rustdag in ons resort. Vanmorgen hebben we met z'n tweeën een wandelingetje gemaakt over de boulevard naar een klein vissershaventje, 2 kilometer verderop. Er was weinig te beleven; de bootjes lagen stil voor de kust en het strand daar was een vreselijk vieze bende. Maar ja, wat wil je ook als de mensen die er wonen al hun rotzooi gewoon in de zee kieperen. Dat krijg je binnen de kortste keren weer terug op het strand. Bij ons resort is het strand schoon en de zee ook. Het resort ligt in een baai, met een boulevard die omlijst wordt door palmbomen en allerlei tropische planten. Best wel mooi! Wat opvalt: hier zijn geen meeuwen. Wel hebben we hagedissen gezien en een slang, die niet wist hoe snel hij weg moest komen!

Nog even op het strand gelegen en in zee gezwommen (Fred), maar de bedjes waren van hout en bikkelhard. We kregen gezelschap van een heel leuk hondje, dat zich heerlijk onder onze bedjes nestelde en dat zich gewillig liet aaien. Nee, we nemen haar niet mee, toch? Nog even wat op het terras voor ons huisje gezeten en gegeten in het resort. Er zitten Russen en die houden van karaoke. Wij niet. Morgen gaan we verder naar het noorden.