Vertrek en aankomst

24 september 2023 - Amman, Jordanië

We zijn aangekomen in Amman en we weten weer waarom je ruim van tevoren op Schiphol moet zijn. Hoewel het niet extreem druk was, duurde het heel lang voordat we de security en de douane waren gepasseerd. Daarna was er nog net tijd voor een kop koffie en vervolgens moesten we direct naar de gate. Geen geshop dus...

De vlucht naar Amman duurde vier uur en drie kwartier. Omdat er in Israël een groot feest werd gevierd was het luchtruim aldaar niet voor ons toegankelijk en moesten we over Egypte naar Jordanië vliegen. Op het vliegveld in Amman werd duidelijk uit welke passagiers onze groep bestaat en wie onze reisleidster is.

Het Saneem hotel is een goed hotel in het noorden van Amman. Ertegenover is een Pizza Hut gevestigd en daar hebben we met enkele reisgenoten gegeten. Morgen gaan we naar Jerash en dan zullen er ongetwijfeld ook foto's gemaakt worden. Vandaag is een "fotoloze" dag geworden. De temperatuur is hier heerlijk, 27 graden, want doordat Amman op een aantal heuvels ligt is het klimaat hier gematigd. Of dat morgen in Jerash ook zo zal zijn wachten we af...